Az étkezési szokások nagymértékben kihatnak a kognitív képességekre. Az olyan élelmiszerek, melyek pozitívan hatnak a szinapszisokra ( a neuronok közötti kommunikáció színhelye) segítik a tanulási folyamatokat, javítják a memóriát és megelőzik a kognitív funkciók romlását az életkor előrehaladtával.
A pekingi Csinghua Egyetem Memória és Tanuláskutató Központjában végzett kísérletek vezetője, Guosong Liu professzor elmondta, hogy a magnézium a szervezet számos szövetének, így az agynak a működéséhez is elengedhetetlenül fontos. Mivel azonban a hagyományos módon nehéz hozzájutni, mivel csak kevés élelmiszerben megtalálható, a kutatáshoz egy új magnéziumvegyületet, a Magnézium-L-treonát (MgT) használták. Azt tapasztalták, hogy az agy megnövekedett magnéziumszintje hatására jelentősen javultak a kognitív funkciók, a tanulási folyamatok és a memória, valamint növekedett a működő szinapszisok száma is, mely kiemelt fontosságú a tanuláshoz.
A kutatók ugyanakkor mindenkit intenek attól, hogy nagy dózisban fogyasszon magnéziumot , hiszen az emberi szervezetre gyakorolt hatások tisztázásához még további kutatásra van szükség, annak ellenére, hogy az egerek agya nagyrészt hasonlóan működik az emberekéhez.
A kínai tudósok azt remélik, hogy ha a további vizsgálatok során is igazoltnak bizonyul a magnézium memóriára gyakorolt pozitív hatása, akkor az jelentős lépést hoz majd az időskori memóriahanyatlás megállításában, sőt, a korral járó betegségek kialakulásának a folyamata is lassítható lenne.
A magnézium csupán néhány gyümölcsben, a spenótban és más, sötétzöld leveles zöldségekben található meg.
Liu professzor szerint a vizsgálat azért is fontos, mert az iparosodott világ lakosságának fele magnéziumhiányosnak mondható, ez a hiány pedig a korral előrehaladva tovább növekszik. A napi beviteli mennyiség ajánlott mértéke 400 mg a felnőtt szervezet számára.
A kutatásról a Neuron című tudományos folyóirat januári számában lehet bővebben olvasni.
Forrás: webbeteg.hu