Gyártók


Termékajánló
Apotéka » Hírek » Magnézium, a memóriajavító

Magnézium, a memóriajavító PDF Nyomtatás E-mail

Magnézium, a memóriajavító

Az agyban a megnövekedett magnéziumszint javítja a rövid-és hosszú távú memóriát, fejleszti a tanulási képességet – legalábbis ezt tapasztalták állatkísérletek során az idősebb és fiatalabb egereknél egyaránt.

A kutatók eredményei arra engednek következtetni, hogy a megnövekedett magnézium bevitel javítja a kognitív képességeket,míg az életkor előrehaladtával tapasztalható memóriagyengüléshez többek között az alacsony magnéziumfogyasztás is hozzájárul.

 

Az étkezési szokások nagymértékben kihatnak a kognitív képességekre. Az olyan élelmiszerek, melyek pozitívan hatnak a szinapszisokra ( a neuronok közötti kommunikáció színhelye) segítik a tanulási folyamatokat, javítják a memóriát és megelőzik a kognitív funkciók romlását az életkor előrehaladtával.

A pekingi Csinghua Egyetem Memória és Tanuláskutató Központjában végzett kísérletek vezetője, Guosong Liu professzor elmondta, hogy a magnézium a szervezet számos szövetének, így az agynak a működéséhez is elengedhetetlenül fontos. Mivel azonban a hagyományos módon nehéz hozzájutni, mivel csak kevés élelmiszerben megtalálható, a kutatáshoz egy új magnéziumvegyületet, a Magnézium-L-treonát (MgT) használták. Azt tapasztalták, hogy az agy  megnövekedett magnéziumszintje hatására jelentősen javultak a kognitív funkciók, a tanulási folyamatok és a memória, valamint növekedett a működő szinapszisok száma is, mely kiemelt fontosságú a tanuláshoz. 

A kutatók ugyanakkor mindenkit intenek attól, hogy nagy dózisban fogyasszon magnéziumot , hiszen az emberi szervezetre gyakorolt hatások tisztázásához még további kutatásra van szükség, annak ellenére, hogy az egerek agya nagyrészt hasonlóan működik az emberekéhez.

A kínai tudósok azt remélik, hogy ha a további vizsgálatok során is igazoltnak bizonyul a magnézium memóriára gyakorolt pozitív hatása, akkor az jelentős lépést hoz majd az időskori memóriahanyatlás megállításában, sőt, a korral járó betegségek kialakulásának a folyamata is lassítható lenne.

A magnézium csupán néhány gyümölcsben, a spenótban és más, sötétzöld leveles zöldségekben található meg.

Liu professzor szerint a vizsgálat azért is fontos, mert az iparosodott világ lakosságának fele magnéziumhiányosnak mondható, ez a hiány pedig a korral előrehaladva tovább növekszik.  A napi beviteli mennyiség ajánlott mértéke 400 mg a felnőtt szervezet számára.
A kutatásról a Neuron című tudományos folyóirat januári számában lehet bővebben olvasni.

Forrás: webbeteg.hu

 
 

Bankkártyás fizetési megoldás! Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, American Express

Kosár


A bevásárlókosara jelenleg üres.
   

Hírek
Hírlevél
Név:*
E-mail cím:*