Kövess minket Facebook-on is!

Gyártók


Termékajánló
Apotéka
gyógynövénybolt gyógynövény lúgosítás egészség C-vitamin fogyókúra potencia omega3 q10 patika herbária turbó diéta gyógynövények gyógyszertár budapesti patika vitamin kolloid glükozamin ginkgo-biloba gyógyteák


 Mozogj a téli depresszió ellen! 

Az egyre hidegebb időjárás, a rövidülő nappalok és hosszabb sötét órák könnyen szorongáshoz, sőt akár depresszióhoz vezethetnek. Hangulatunkat nassolás helyett a testmozgás antidepresszáns hatásával hosszabb távon is javíthatjuk!

A mozgás védőfaktor

A legtöbb ember ismeri a testmozgás pozitív hatásait, mégis kevesen tartanak ki mellette hosszú távon. Számos vizsgálat támasztja alá, hogy a hangulat javulása mérhető már közvetlenül a testgyakorlás után is. Ebből a szempontból jelentős tényező, hogy a sportolók olyan mozgást végezzenek, amely közel áll a habitusukhoz és nem haladja meg jelentősen a teljesítő képességüket.
A mozgás antidepresszáns hatása már 1969 óta tudományosan bizonyított. Dr. Morgan vizsgálatai egyértelműen mutatták, hogy a depressziós betegek között az edzettebbek kevésbé súlyos tüneteket mutatnak. Később, egy 55 000 fős vizsgálat szintén azt igazolta, hogy a rendszeres testedzés alacsonyabb szorongásszintet eredményez – függetlenül a társadalmi helyzettől, a nemtől és az életkortól. Más kutatásokból az is kiderült, hogy a kitartóan végzett sportnak még hosszú évek múlva is védőhatása van a hangulatzavarokkal szemben. Ez a természetes módszer a még fennálló depresszióban is hatékonynak bizonyul, hiszen jelentősen csökkenti a tüneteket, és ebben nem csupán a társaságnak, a buzdításnak és a motivációnak van szerepe, hanem a hormonoknak is.

 

 Lassítsuk a ráncok kialakulását! 

Nőknél az ösztrogén hormon szintje alapvetően befolyásolja az egészségi állapotot, hiszen a szervezetükben több száz élettani folyamatban vesz részt. Nem csoda tehát, hogy a hormonális változások jelentős nyomot hagynak a bőrön is.

A ráncok kialakulását többféle tényező sietteti. Ezek a teljesség igénye nélkül: a külső környezeti hatások (napfény, szolárium, dohányzás stb.), valamint a genetika, az örökölt bőrtípus, a stressz, a kevés alvás, a különböző betegségek, megváltozott anyagcsere és hormonális állapotok, illetve az egészségtelen, vitaminszegény táplálkozás és a kevés folyadék fogyasztása.

Különösen a menopauza felé közeledve elkerülhetetlen a ráncok megjelenése. Ebben az időszakban ugyanis, fokozódik a bőr szárazsága, romlik a rugalmassága, évről évre csökken a vastagsága – a kollagén-tartalom kb. 25-30%-a elvész a menopauzát követő 5 évben.

 

 Fertőzések a közösségben 

Édesanyák gyakori panasza, hogy alig kezdődött el ősszel a bölcsőde, óvoda, iskola, a gyermek máris náthás, köhög, és ez az állapot tartósan, akár hónapokig is elhúzódik. A nátha szövődményeként megjelennek a súlyosabb alsó- és felső légúti fertőzések, a gyerek nyűgös, a szülő egyre feszültebb a rendszeres munkahelyi hiányzások miatt. Nem kérdés, fontos-e a gyermek immunrendszerét erősíteni, felkészíteni a közösségben rá váró megpróbáltatásokra.

Minden gyermekközösség a kórokozók melegágya, ahol a fertőzések viszonylag gyorsan terjednek. Az egészen kicsik gyakran elfelejtkeznek a zsebkendő használatáról, így egy-egy tüsszentés során milliónyi vírus és baktérium kerülhet a levegőbe. A közösen használt játékokon is számos kórokozó rejtőzhet. A gyerekek a felnőtteknél gyakrabban érintik meg az arcukat, veszik a szájukba kezüket, a déli alvásidőben a kicsik egy magasságban, szinte egymás mellett fekszenek, így egy-két köhögés, tüsszentés mindenkihez könnyebben eljut.

 

 Hány éves a szíved? 

Ha valaki dohányzik, magas a vérnyomása és a koleszterinszintje, esetleg stresszes és még túlsúlyos is, könnyen előfordulhat, hogy a szíve „öregebb”, mint a valós életkora. Mely tényezők öregítik még a szívünket?

Az amerikai férfiak közel felének legalább 5 évvel „idősebb” a szíve, mint a valós életkora, ez az arány valamivel kedvezőbb a nőknél – áll a U.S. Centers for Disease Control and Prevention közleményében. A szív „életkorát” a következő értékek alapján számították ki: vérnyomás, testtömegindex, a cukorbetegség és a dohányzás megléte. Az eredmények egyes szélsőséges esetekben igen komoly eltéréseket mutattak: egy 45 éves férfi szíve például, a vizsgálatok alapján 75 évesnek bizonyult, mert dohányzott, kezeletlen magas vérnyomással és diabétesszel élt. A szív ilyen értelmű elöregedése pedig növeli a szív- és érrendszeri betegségek, a szívinfarktus és a stroke kockázatát.

Mit tehetünk?

 

Nátha, influenza 
Megelőzhető vagy kezelhető étrend-kiegészítőkkel?
- gyógyszerész válaszol

Az év őszi, téli és tavaszi időszakának is egyik leggyakoribb, legtöbb embert érintő felső légúti megbetegedése a közönséges megfázás (avagy nátha) és az influenza. Habár a két betegség a köztudatban igen szorosan összefonódott, mégis merőben más problémáról van szó. 

Jóllehet az egyszerű nátha és a szövődményektől mentes influenza gyógyítására nem alkalmaznak gyógyszereket, a betegséggel kapcsolatos tünetek enyhítésére számos készítmény elérhető. Bár az étrend-kiegészítők gyógyhatás elérésének céljával nem alkalmazhatók, mégis számos olyan termék található ebben a készítménycsoportban, amelyek előnyösek a megfázásban. Mivel a nátha és influenza lefolyása, szövődményei és veszélyei alapvetően eltérnek, mindenképp érdemes tisztázni a két betegség közti különbséget, hogy a beteg a megfelelő szert és odafigyelést kapja a gyógyszertárban.

Nátha vagy influenza? Fontos a betegségek elkülönítése

 

 Munkahelyi egészségvédelem 

Egy Amerikában lezajlott, Krónikus Betegségeket Megelőző Munkahelyi Program nevű kezdeményezés keretében a munkaadók a stressz csökkentését, az egészséges munkahelyi környezet kialakítását, s ezzel a pszichoszomatikus betegedések megelőzését tűzték ki célul.
A program indulásakor, majd 6 hét és 6 hónap elteltével felmérték a dolgozók fizikai állapotát, táplálkozási szokásait és számos betegség rizikófaktorait. Már a 2. mérés alkalmával azt tapasztalták, hogy a résztvevőknek csökkent a vérnyomása, a testzsír- és a koleszterinszintje. Ezen felül a megkérdezettek 39%-a a munkahelyén kívül is egészségesebben táplálkozott és növelte a fizikai aktivitását.

A prevenciós programokra szánt költség később a hatékonyságban és a bevételekben is megtérült: nőtt az egészséges munkavállalók teljesítménye, egyidejűleg csökkent a betegállományban töltött napok száma. Ráadásul, mivel a dolgozók érezték, hogy a vezetőség erőfeszítéseket tesz a jó közérzet biztosításáért, megnőtt személyes elköteleződésük a cég felé, ami a növekvő hatékonyságon is lemérhető volt.
Kis lépések a dolgozók egészségéért:

 

 

Bankkártyás fizetési megoldás! Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, American Express

Bankkártyás fizetési megoldás!

Kosár


A bevásárlókosara jelenleg üres.
   

Hírek
Hírlevél
Név:*
E-mail cím:*