Kövess minket Facebook-on is!

Gyártók


Termékajánló
Apotéka
gyógynövénybolt gyógynövény lúgosítás egészség C-vitamin fogyókúra potencia omega3 q10 patika herbária turbó diéta gyógynövények gyógyszertár budapesti patika vitamin kolloid glükozamin ginkgo-biloba gyógyteák


 Ha már leégtünk 

Az egyéni fényérzékenységet általában öröklött tényezők határozzák meg. Nagyon fontos, hogy mindenki tisztában legyen saját bőrtípusával és fénytűrésének mértékével, hiszen ez határozza meg, hogy mennyi ideig tartózkodhat károsodás nélkül a napon, s milyen erősségű fényvédő készítményt szükséges alkalmaznia. E tényezők figyelmen kívül hagyásának következménye: a napégés, bőrgyulladás, hólyagosodás, majd a bőr lehámlása.

A genetikailag meghatározott fényérzékenységet egyes gyógyszerek, illatszerek, kozmetikumok módosíthatják, növelhetik. Érdemes ezért használat előtt erről tájékozódnunk.

 

 Előzd meg a nyári sportsérüléseket! 

Nyáron az egész évet ülő munkával, autóval utazva, majd a tv előtt ülve töltő emberek is többet mozognak. Sokan a szabadság néhány napja alatt akarják behozni egész éves lemaradásukat a sport terén. Nagy lelkesedéssel kezdik az edzést, ami igen gyakran sérüléshez vezet. Vajon miért?

Az amerikai National Institutes of Health intézet szerint a leggyakoribb sportsérülések a nem megfelelő tréning miatt következnek be. A nem rendszeresen edzők gyakran tévesen ítélik meg erőnlétüket és túlterhelik magukat. Úgy vélik, néhány hét alatt ledobhatják a felesleges kilókat, megizmosodhatnak és lefuthatják a maratont. Ennek következménye a sportsérülés, a rándulás, húzódás, ficam, törés, esetleg az izom-, térd- és az Achilles-ín sérülése.
A megelőzés egyik alapköve a test egyensúlyának megtalálása. Sokan például nagy hangsúlyt fektetnek a hasizmaik erősítésére és elhanyagolják a derék körüli izmok edzését. Hatalmas súlyokkal végeznek fekve nyomást, de elmarad a hát felső részének az edzése. Fontos, hogy csak megfontoltan vágjunk bele az edzésbe, mivel az erőn felüli terhelés komolyabb sérüléshez is vezethet.

8 tipp a megelőzéshez:
 

Az „utazók hasmenése” tönkreteheti a nyaralást!

Mindenki csak szép emlékekkel szeretne hazatérni a nyaralásból. Felnőtteknél többnyire csak kellemetlen, gyermekeknél, időseknél azonban nagyobb veszélyekkel is járhat az utazás során összeszedett gyomorrontás, bélfertőzés. Hogyan óvhatjuk meg magunkat és családunkat ettől?

Külföldre, főként a fejlődő országokba utazva gyakran előfordul fertőződés, melyért nem kell kizárólag a higiéniás körülményeket okolni. Hasmenést a szennyezett étel vagy ivóvíz mellett, egy nem jól megmosott gyümölcs, zöldség, félig átsült húsok, halak, vagy tejtermékek, esetleg pusztán a számunkra szokatlan ételek fogyasztása is okozhat. A hasmenés kiváltó oka többféle mikroorganizmus is lehet: baktériumok, vírusok, élősködők.

Ilyen esetben hagyjuk kiürülni a kóros béltartalmat, diétázzunk, fogyasszunk könnyű ételeket, pótoljuk a szervezet folyadék- és elektrolit veszteségét. A reszelt alma például – pektintartalmának köszönhetően – gyulladáscsökkentő hatású, és segít kiüríteni a szervezetből a toxikus anyagokat.

 

Időről időre felbukkan az interneten, a sajtóban, a tévében egy-egy újabb csodaszer, amely bámulatos fogyást ígér. Vajon miben hasonlítanak ezek egymáshoz, és miért sikertelenek?

A gyors fogyást ígérő „csodaszerek” mindegyike kivétel nélkül megfelel az alábbi 5 kritériumnak:
  • nem kell változtatni az étrenden;
  • nem kell mozogni ahhoz, hogy fogyást érjünk el;
  • pillanatok alatt leadhatjuk a súlyfelesleget;
  • minden sztár ezt használja… (amíg aztán ki nem derül, hogy mégse);
  • ezek a csodaszerek pár hét-hónap után nyomtalanul eltűnnek a médiafelületekről és a köztudatból... (hogy aztán újabbak váltsák fel őket).

Az ördögnyelv mégis töretlenül tartja magát, pedig mindegyik pontnak ellentmond. Nem ígéri, hogy étrend- és életmódváltás nélkül érhetünk el fogyást, nem ígéri, hogy egy hét alatt minden súlyfeleslegünktől megszabadulunk. Valóban celebek sikertörténetei támasztják alá hatékonyságát, és változatlanul jelen van a fogyókúrás szerek palettáján, méghozzá az egyik legelőkelőbb helyen.

Vajon mi a titka?

 

 9 TIPP FOGYÁSHOZ, KOPLALÁS NÉLKÜL 

Ahhoz, hogy optimalizáljuk erőfeszítéseinket, melyek az éhségérzet csökkentésére, így a túlzott ételfogyasztás, ill. nassolás elkerülésére irányulnak, vessük be magunkat, és ragadjunk meg néhány egyszerű, ámde szuper hatékony ötletet!


1. Ne koplaljunk, együnk elegendő mennyiséget!

Ha megvonjuk magunktól (főként kedvelt) ételeinket, a legjobb módja annak, hogy előidézzük a farkaséhséget a főétkezések között, és nassoljunk! Egy ötlet az éhség csillapításához: bőven fogyaszthatunk „zero kalóriás” tésztából, pld. a még kevéssé ismert, gluténmentes shirataki spagettiből, mely különleges tofuból készül. Kb. 8 cal-t tartalmaz 100 grammja, mégis laktató, enyhíti az éhséget. Hiszen vízben oldódó növényi rostjainak köszönhetően telítettségérzést okoz, fogyasztása után több órán át nem leszünk éhesek. Vegetáriánus ételt is készíthetünk belőle, és mivel nem tartalmaz cukrot, diétához is ideális.

2. „A rost”, mely csillapítja az éhséget

A glükomannán rostot még nem ismerjük eléggé: a konjak (ördögnyelv) gyökérből vonják ki, és éhségcsökkentő hatását japán kutatók fedezték fel az 1970-es évek közepén. Elősegíti a fogyást, mert telítettség érzetet kelt a gyomorban, amikor vízzel érintkezik, rendkívüli abszorbciós képessége folytán (súlyának sokszorosát is fel tudja szívni a vízből). Ételsűrítésre használják, de étrend-kiegészítőként is alkalmazzák, bőséges folyadékbevitel mellett. Félórával étkezés előtt elegendő belőle 3 gr naponta.

 

 

Bankkártyás fizetési megoldás! Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, American Express

Bankkártyás fizetési megoldás!

Kosár


A bevásárlókosara jelenleg üres.
   

Hírek
Hírlevél
Név:*
E-mail cím:*